The Best Fluffy Pancakes recipe you will fall in love with. Full of tips and tricks to help you make the best pancakes.

Category Henry Wadsworth Longfellow

A Summer Day by the Sea

The sun is set; and in his latest beams  Yon little cloud of ashen gray and gold,  Slowly upon the amber air unrolled,  The falling mantle of the Prophet seems.From the dim headlands many a light-house gleams,  The street-lamps of the ocean; and behold,  O’erhead the banners of the night unfold;  The day hath passed into the land of dreams.O summer day beside the joyous sea!  O summer day so wonderful and white,  So full of gladness and so full of pain!Forever and forever shalt thou be  To some the gravestone of a dead delight,  To some the landmark of a new domain.

The Sound of the Sea, A Book of Sonnets

The sea awoke at midnight from its sleep,  And round the pebbly beaches far and wide  I heard the first wave of the rising tide  Rush onward with uninterrupted sweep;A voice out of the silence of the deep,  A sound mysteriously multiplied  As of a cataract from the mountain’s side,  Or roar of winds upon a wooded steep.So comes to us at times, from the unknown  And inaccessible solitudes of being,  The rushing of the sea-tides of the soul;And inspirations, that we deem our own,  Are some divine foreshadowing and foreseeing  Of things beyond our reason or control. 

The Galaxy, A Book of Sonnets

Torrent of light and river of the air,  Along whose bed the glimmering stars are seen  Like gold and silver sands in some ravine  Where mountain streams have left their channels bare!The Spaniard sees in thee the pathway, where  His patron saint descended in the sheen  Of his celestial armor, on serene  And quiet nights, when all the heavens were fair.Not this I see, nor yet the ancient fable  Of Phaeton’s wild course, that scorched the skies  Where’er the hoofs of his hot coursers trod;But the white drift of worlds o’er chasms of sable,  The star-dust that is whirled aloft and flies  From the invisible chariot-wheels of God. 

Keats, A Book of Sonnets

The young Endymion sleeps Endymion’s sleep;  The shepherd-boy whose tale was left half told!  The solemn grove uplifts its shield of gold  To the red rising moon, and loud and deepThe nightingale is singing from the steep;  It is midsummer, but the air is cold;  Can it be death?  Alas, beside the fold  A shepherd’s pipe lies shattered near his sheep.Lo! in the moonlight gleams a marble white,  On which I read: “Here lieth one whose name  Was writ in water.”  And was this the meedOf his sweet singing?  Rather let me write:  “The smoking flax before it burst to flame  Was quenched by death, and broken the bruised reed.”

Milton, A Book of Sonnets

I pace the sounding sea-beach and behold  How the voluminous billows roll and run,  Upheaving and subsiding, while the sun  Shines through their sheeted emerald far unrolled,And the ninth wave, slow gathering fold by fold  All its loose-flowing garments into one,  Plunges upon the shore, and floods the dun  Pale reach of sands, and changes them to gold.So in majestic cadence rise and fall  The mighty undulations of thy song,  O sightless bard, England’s Maeonides!And ever and anon, high over all  Uplifted, a ninth wave superb and strong,  Floods all the soul with its melodious seas.

Shakespeare, A Book of Sonnets

A vision as of crowded city streets,  With human life in endless overflow;  Thunder of thoroughfares; trumpets that blow  To battle; clamor, in obscure retreats,Of sailors landed from their anchored fleets;  Tolling of bells in turrets, and below  Voices of children, and bright flowers that throw  O’er garden-walls their intermingled sweets!This vision comes to me when I unfold  The volume of the Poet paramount,  Whom all the Muses loved, not one alone;—Into his hands they put the lyre of gold,  And, crowned with sacred laurel at their fount,  Placed him as Musagetes on their throne.

Chaucer, A Book of Sonnets

An old man in a lodge within a park;  The chamber walls depicted all around  With portraitures of huntsman, hawk, and hound.  And the hurt deer.  He listeneth to the lark,Whose song comes with the sunshine through the dark  Of painted glass in leaden lattice bound;  He listeneth and he laugheth at the sound,  Then writeth in a book like any clerk.He is the poet of the dawn, who wrote  The Canterbury Tales, and his old age  Made beautiful with song; and as I readI hear the crowing cock, I hear the note  Of lark and linnet, and from every page  Rise odors of ploughed field or flowery mead.

Three Friends of Mine

When I remember them, those friends of mine,  Who are no longer here, the noble three,  Who half my life were more than friends to me,  And whose discourse was like a generous wine,I most of all remember the divine  Something, that shone in them, and made us see  The archetypal man, and what might be  The amplitude of Nature’s first design.In vain I stretch my hands to clasp their hands;  I cannot find them.  Nothing now is left  But a majestic memory.  They meanwhileWander together in Elysian lands,  Perchance remembering me, who am bereft  Of their dear presence, and, remembering, smile.  II  In Attica thy birthplace should have been,  Or the Ionian Isles, or where the seas  Encircle in their arms the Cyclades,  So wholly Greek wast thou in thy sereneAnd childlike joy of life, O Philhellene!  Around thee would have swarmed the Attic bees;  Homer had been thy friend, or Socrates,  And Plato welcomed thee to his demesne.For thee old legends breathed historic breath;  Thou sawest Poseidon in the purple sea,  And in the sunset Jason’s fleece of gold!O, what hadst thou to do with cruel Death,  Who wast so full of life, or Death with thee,  That thou shouldst die before thou hadst grown old!  III  I stand again on the familiar shore,  And hear the waves of the distracted sea  Piteously calling and lamenting thee,  And waiting restless at thy cottage door.The rocks, the sea-weed on the ocean floor,  The willows in the meadow, and the free  Wild winds of the Atlantic welcome me;  Then why shouldst thou be dead, and come no more?Ah, why shouldst thou be dead, when common men  Are busy with their trivial affairs,  Having and holding?  Why, when thou hadst readNature’s mysterious manuscript, and then  Wast ready to reveal the truth it bears,  Why art thou silent!  Why shouldst thou be dead?  IV  River, that stealest with such silent pace  Around the City of the Dead, where lies  A friend who bore thy name, and whom these eyes  Shall see no more in his accustomed place,Linger and fold him in thy soft embrace  And say good night, for now the western skies  Are red with sunset, and gray mists arise  Like damps that gather on a dead man’s face.Good night! good night! as we so oft have said  Beneath this roof at midnight in the days  That are no more, and shall no more return.Thou hast but taken thy lamp and gone to bed;  I stay a little longer, as one stays  To cover up the embers that still burn.  V  The doors are all wide open; at the gate  The blossomed lilacs counterfeit a blaze,  And seem to warm the air; a dreamy haze  Hangs o’er the Brighton meadows like a fate,And on their margin, with sea-tides elate,  The flooded Charles, as in the happier days,  Writes the last letter of his name, and stays  His restless steps, as if compelled to wait.I also wait; but they will come no more,  Those friends of mine, whose presence satisfied  The thirst and hunger of my heart.  Ah me!They have forgotten the pathway to my door!  Something is gone from nature since they died,  And summer is not summer, nor can be.

Morituri Salutamus

“O Caesar, we who are about to dieSalute you!” was the gladiators’ cryIn the arena, standing face to faceWith death and with the Roman populace.  O ye familiar scenes,—ye groves of pine,That once were mine and are no longer mine,—Thou river, widening through the meadows greenTo the vast sea, so near and yet unseen,—Ye halls, in whose seclusion and reposePhantoms of fame, like exhalations, roseAnd vanished,—we who are about to die,Salute you; earth and air and sea and sky,And the Imperial Sun that scatters downHis sovereign splendors upon grove and town.  Ye do not answer us! ye do not hear!We are forgotten; and in your austereAnd calm indifference, ye little careWhether we come or go, or whence or where.What passing generations fill these halls,What passing voices echo front these walls,Ye heed not; we are only as the blast,A moment heard, and then forever past.  Not so the teachers who in earlier daysLed our bewildered feet through learning’s maze;They answer us—alas! what have I said?What greetings come there from the voiceless dead?What salutation, welcome, or reply?What pressure from the hands that lifeless lie?They are no longer here; they all are goneInto the land of shadows,—all save one.Honor and reverence, and the good reputeThat follows faithful service as its fruit,Be unto him, whom living we salute.  The great Italian poet, when he madeHis dreadful journey to the realms of shade,Met there the old instructor of his youth,And cried in tones of pity and of ruth:“Oh, never from the memory of my heartYour dear, paternal image shall depart,Who while on earth, ere yet by death surprised,Taught me how mortals are immortalized;How grateful am I for that patient careAll my life long my language shall declare.”  To-day we make the poet’s words our ownAnd utter them in plaintive undertone;Nor to the living only be they said,But to the other living called the dead,Whose dear, paternal images appearNot wrapped in gloom, but robed in sunshine here;Whose simple lives, complete and without flaw,Were part and parcel of great Nature’s law;Who said not to their Lord, as if afraid“Here is thy talent in a napkin laid,”But labored in their sphere, as men who liveIn the delight that work alone can give.Peace be to them; eternal peace and rest,And the fulfilment of the great behest:“Ye have been faithful over a few things,Over ten cities shall ye reign as kings.”  And ye who fill the places we once filled,And follow in the furrows that we tilled,Young men, whose generous hearts are beating high,We who are old, and are about to die,Salute you; hail you; take your hands in ours,And crown you with our welcome as with flowers!How beautiful is youth! how bright it gleamsWith its illusions, aspirations, dreams!Book of Beginnings, Story without End,Each maid a heroine, and each man a friend!Aladdin’s Lamp, and Fortunatus’ Purse,That holds the treasures of the universe!All possibilities are in its hands,No danger daunts it, and no foe withstands;In its sublime audacity of faith,“Be thou removed!” it to the mountain saith,And with ambitious feet, secure and proud,Ascends the ladder leaning on the cloud!  As ancient Priam at the Scaean gateSat on the walls of Troy in regal stateWith the old men, too old and weak to fight,Chirping like grasshoppers in their delightTo see the embattled hosts, with spear and shield,Of Trojans and Achaians in the field;So from the snowy summits of our yearsWe see you in the plain, as each appears,And question of you; asking, “Who is heThat towers above the others?  Which may beAtreides, Menelaus, Odysseus,Ajax the great, or bold Idomeneus?”  Let him not boast who puts his armor onAs he who puts it off, the battle done.Study yourselves; and most of all note wellWherein kind Nature meant you to excel.Not every blossom ripens into fruit;Minerva, the inventress of the flute,Flung it aside, when she her face surveyedDistorted in a fountain as she played;The unlucky Marsyas found it, and his fateWas one to make the bravest hesitate.  Write on your doors the saying wise and old,“Be bold! be bold!” and everywhere,—”Be bold;Be not too bold!”  Yet better the excessThan the defect; better the more than less;Better like Hector in the field to die,Than like a perfumed Paris turn and fly. And now, my classmates; ye remaining fewThat number not the half of those we knew,Ye, against whose familiar names not yetThe fatal asterisk of death is set,Ye I salute!  The horologe of TimeStrikes the half-century with a solemn chime,And summons us together once again,The joy of meeting not unmixed with pain.  Where are the others?  Voices from the deepCaverns of darkness answer me: “They sleep!”I name no names; instinctively I feelEach at some well-remembered grave will kneel,And from the inscription wipe the weeds and moss,For every heart best knoweth its own loss.I see their scattered gravestones gleaming whiteThrough the pale dusk of the impending night;O’er all alike the impartial sunset throwsIts golden lilies mingled with the rose;We give to each a tender thought, and passOut of the graveyards with their tangled grass,Unto these scenes frequented by our feetWhen we were young, and life was fresh and sweet.  What shall I say to you?  What can I sayBetter than silence is?  When I surveyThis throng of faces turned to meet my own,Friendly and fair, and yet to me unknown,Transformed the very landscape seems to be;It is the same, yet not the same to me.So many memories crowd upon my brain,So many ghosts are in the wooded plain,I fain would steal away, with noiseless tread,As from a house where some one lieth dead.I cannot go;—I pause;—I hesitate;My feet reluctant linger at the gate;As one who struggles in a troubled dreamTo speak and cannot, to myself I seem.  Vanish the dream! Vanish the idle fears!Vanish the rolling mists of fifty years!Whatever time or space may intervene,I will not be a stranger in this scene.Here every doubt, all indecision, ends;Hail, my companions, comrades, classmates, friends!  Ah me! the fifty years since last we metSeem to me fifty folios bound and setBy Time, the great transcriber, on his shelves,Wherein are written the histories of ourselves.What tragedies, what comedies, are there;What joy and grief, what rapture and despair!What chronicles of triumph and defeat,Of struggle, and temptation, and retreat!What records of regrets, and doubts, and fearsWhat pages blotted, blistered by our tears!What lovely landscapes on the margin shine,What sweet, angelic faces, what divineAnd holy images of love and trust,Undimmed by age, unsoiled by damp or dust! Whose hand shall dare to open and exploreThese volumes, closed and clasped forevermore?Not mine.  With reverential feet I pass;I hear a voice that cries, “Alas! alas!Whatever hath been written shall remain,Nor be erased nor written o’er again;The unwritten only still belongs to thee:Take heed, and ponder well what that shall be.”  As children frightened by a thunder-cloudAre reassured if some one reads aloudA tale of wonder, with enchantment fraught,Or wild adventure, that diverts their thought,Let me endeavor with a tale to chaseThe gathering shadows of the time and place,And banish what we all too deeply feelWholly to say, or wholly to conceal.  In mediaeval Rome, I know not where,There stood an image with its arm in air,And on its lifted finger, shining clear,A golden ring with the device, “Strike here!”Greatly the people wondered, though none guessedThe meaning that these words but half expressed,Until a learned clerk, who at noondayWith downcast eyes was passing on his way,Paused, and observed the spot, and marked it well,Whereon the shadow of the finger fell;And, coming back at midnight, delved, and foundA secret stairway leading underground.Down this he passed into a spacious hall,Lit by a flaming jewel on the wall;And opposite, in threatening attitude,With bow and shaft a brazen statue stood.Upon its forehead, like a coronet,Were these mysterious words of menace set:“That which I am, I am; my fatal aimNone can escape, not even yon luminous flame!”  Midway the hall was a fair table placed,With cloth of gold, and golden cups enchasedWith rubies, and the plates and knives were gold,And gold the bread and viands manifold.Around it, silent, motionless, and sad,Were seated gallant knights in armor clad,And ladies beautiful with plume and zone,But they were stone, their hearts within were stone;And the vast hall was filled in every partWith silent crowds, stony in face and heart.  Long at the scene, bewildered and amazedThe trembling clerk in speechless wonder gazed;Then from the table, by his greed made bold,He seized a goblet and a knife of gold,And suddenly from their seats the guests upsprang,The vaulted ceiling with loud clamors rang,The archer sped his arrow, at their call,Shattering the lambent jewel on the wall,And all was dark around and overhead;—Stark on the door the luckless clerk lay dead!  The writer of this legend then recordsIts ghostly application in these words:The image is the Adversary old,Whose beckoning finger points to realms of gold;Our lusts and passions are the downward stairThat leads the soul from a diviner air;The archer, Death; the flaming jewel, Life;Terrestrial goods, the goblet and the knife;The knights and ladies, all whose flesh and boneBy avarice have been hardened into stone;The clerk, the scholar whom the love of pelfTempts from his books and from his nobler self.  The scholar and the world!  The endless strife,The discord in the harmonies of life!The love of learning, the sequestered nooks,And all the sweet serenity of books;The market-place, the eager love of gain,Whose aim is vanity, and whose end is pain!  But why, you ask me, should this tale be toldTo men grown old, or who are growing old?It is too late!  Ah, nothing is too lateTill the tired heart shall cease to palpitate.Cato learned Greek at eighty; SophoclesWrote his grand Oedipus, and SimonidesBore off the prize of verse from his compeers,When each had numbered more than fourscore years,And Theophrastus, at fourscore and ten,Had but begun his “Characters of Men.”Chaucer, at Woodstock with the nightingales,At sixty wrote the Canterbury Tales;Goethe at Weimar, toiling to the last,Completed Faust when eighty years were past.These are indeed exceptions; but they showHow far the gulf-stream of our youth may flowInto the arctic regions of our lives.Where little else than life itself survives.  As the barometer foretells the stormWhile still the skies are clear, the weather warm,So something in us, as old age draws near,Betrays the pressure of the atmosphere.The nimble mercury, ere we are aware,Descends the elastic ladder of the air;The telltale blood in artery and veinSinks from its higher levels in the brain;Whatever poet, orator, or sageMay say of it, old age is still old age.It is the waning, not the crescent moon;The dusk of evening, not the blaze of noon;It is not strength, but weakness; not desire,But its surcease; not the fierce heat of fire,The burning and consuming element,But that of ashes and of embers spent,In which some living sparks we still discern,Enough to warm, but not enough to burn.  What then?  Shall we sit idly down and sayThe night hath come; it is no longer day?The night hath not yet come; we are not quiteCut off from labor by the failing light;Something remains for us to do or dare;Even the oldest tree some fruit may bear;Not Oedipus Coloneus, or Greek Ode,Or tales of pilgrims that one morning rodeOut of the gateway of the Tabard Inn,But other something, would we but begin;For age is opportunity no lessThan youth itself, though in another dress,And as the evening twilight fades awayThe sky is filled with stars, invisible by day.

The Hanging of the Crane

The lights are out, and gone are all the guestsThat thronging came with merriment and jests  To celebrate the Hanging of the CraneIn the new house,–into the night are gone;But still the fire upon the hearth burns on,    And I alone remain.    O fortunate, O happy day,  When a new household finds its place  Among the myriad homes of earth,  Like a new star just sprung to birth,  And rolled on its harmonious way  Into the boundless realms of space!  So said the guests in speech and song,As in the chimney, burning bright,We hung the iron crane to-night,And merry was the feast and long.  II  And now I sit and muse on what may be,And in my vision see, or seem to see,  Through floating vapors interfused with light,Shapes indeterminate, that gleam and fade,As shadows passing into deeper shade    Sink and elude the sight.      For two alone, there in the hall,    Is spread the table round and small;    Upon the polished silver shine    The evening lamps, but, more divine,    The light of love shines over all;     Of love, that says not mine and thine,     But ours, for ours is thine and mine.      They want no guests, to come between    Their tender glances like a screen,    And tell them tales of land and sea,    And whatsoever may betide    The great, forgotten world outside;    They want no guests; they needs must be    Each other’s own best company.  III  The picture fades; as at a village fairA showman’s views, dissolving into air,  Again appear transfigured on the screen,So in my fancy this; and now once more,In part transfigured, through the open door  Appears the selfsame scene.      Seated, I see the two again,    But not alone; they entertain    A little angel unaware,    With face as round as is the moon;    A royal guest with flaxen hair,    Who, throned upon his lofty chair,    Drums on the table with his spoon,    Then drops it careless on the floor,    To grasp at things unseen before.      Are these celestial manners? these    The ways that win, the arts that please?    Ah yes; consider well the guest,    And whatsoe’er he does seems best;    He ruleth by the right divine    Of helplessness, so lately born    In purple chambers of the morn,    As sovereign over thee and thine.    He speaketh not; and yet there lies    A conversation in his eyes;    The golden silence of the Greek,    The gravest wisdom of the wise,    Not spoken in language, but in looks    More legible than printed books,    As if he could but would not speak.    And now, O monarch absolute,    Thy power is put to proof; for, lo!    Resistless, fathomless, and slow,    The nurse comes rustling like the sea,    And pushes back thy chair and thee,    And so good night to King Canute.  IV  As one who walking in a forest seesA lovely landscape through the parted trees,  Then sees it not, for boughs that intervene;Or as we see the moon sometimes revealedThrough drifting clouds, and then again concealed,    So I behold the scene.      There are two guests at table now;    The king, deposed and older grown,    No longer occupies the throne,–    The crown is on his sister’s brow;    A Princess from the Fairy Isles,    The very pattern girl of girls.    All covered and embowered in curls,    Rose-tinted from the Isle of Flowers,    And sailing with soft, silken sails    From far-off Dreamland into ours.    Above their bowls with rims of blue    Four azure eyes of deeper hue    Are looking, dreamy with delight;    Limpid as planets that emerge    Above the ocean’s rounded verge,    Soft-shining through the summer night.    Steadfast they gaze, yet nothing see    Beyond the horizon of their bowls;    Nor care they for the world that rolls    With all its freight of troubled souls    Into the days that are to be.  V  Again the tossing boughs shut out the scene,Again the drifting vapors intervene,  And the moon’s pallid disk is hidden quite;And now I see the table wider grown,As round a pebble into water thrown    Dilates a ring of light.      I see the table wider grown,    I see it garlanded with guests,    As if fair Ariadne’s Crown    Out of the sky had fallen down;    Maidens within whose tender breasts    A thousand restless hopes and fears,    Forth reaching to the coming years,    Flutter awhile, then quiet lie,    Like timid birds that fain would fly,    But do not dare to leave their nests;–    And youths, who in their strength elate    Challenge the van and front of fate,    Eager as champions to be    In the divine knight-errantry    Of youth, that travels sea and land    Seeking adventures, or pursues,    Through cities, and through solitudes     Frequented by the lyric Muse,    The phantom with the beckoning hand,    That still allures and still eludes.    O sweet illusions of the brain!    O sudden thrills of fire and frost!    The world is bright while ye remain,    And dark and dead when ye are lost!  VI  The meadow-brook, that seemeth to stand still,Quickens its current as it nears the mill;  And so the stream of Time that lingerethIn level places, and so dull appears,Runs with a swifter current as it nears    The gloomy mills of Death.      And now, like the magician’s scroll,    That in the owner’s keeping shrinks    With every wish he speaks or thinks,    Till the last wish consumes the whole,    The table dwindles, and again    I see the two alone remain.    The crown of stars is broken in parts;    Its jewels, brighter than the day,    Have one by one been stolen away    To shine in other homes and hearts.    One is a wanderer now afar    In Ceylon or in Zanzibar,    Or sunny regions of Cathay;    And one is in the boisterous camp    Mid clink of arms and horses’ tramp,    And battle’s terrible array.    I see the patient mother read,    With aching heart, of wrecks that float    Disabled on those seas remote,    Or of some great heroic deed    On battle-fields, where thousands bleed    To lift one hero into fame.    Anxious she bends her graceful head    Above these chronicles of pain,    And trembles with a secret dread    Lest there among the drowned or slain    She find the one beloved name.  VII  After a day of cloud and wind and rainSometimes the setting sun breaks out again,  And touching all the darksome woods with light,Smiles on the fields, until they laugh and sing,Then like a ruby from the horizon’s ring    Drops down into the night.      What see I now?  The night is fair,    The storm of grief, the clouds of care,    The wind, the rain, have passed away;    The lamps are lit, the fires burn bright,    The house is full of life and light:    It is the Golden Wedding day.    The guests come thronging in once more,    Quick footsteps sound along the floor,    The trooping children crowd the stair,    And in and out and everywhere    Flashes along the corridor    The sunshine of their golden hair.    On the round table in the hall    Another Ariadne’s Crown    Out of the sky hath fallen down;    More than one Monarch of the Moon    Is drumming with his silver spoon;    The light of love shines over all.      O fortunate, O happy day!    The people sing, the people say.    The ancient bridegroom and the bride,    Smiling contented and serene    Upon the blithe, bewildering scene,    Behold, well pleased, on every side    Their forms and features multiplied,    As the reflection of a light    Between two burnished mirrors gleams,    Or lamps upon a bridge at night    Stretch on and on before the sight,    Till the long vista endless seems.